اتومبیل باز

ساخت وبلاگ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای قرارداد ایران‌خودرو و پژو طی هفته آینده و همچنین واگذاری یکی از شرکت‌های تابعه سایپا به رنو خبر داد. هفته آینده قرار است حسن روحانی، رئیس‌جمهور به همراه هیئتی بلندپایه راهی فرانسه و ایتالیا شود و آن‌طور که معاون وزیر صنعت عنوان کرده، طی این سفر، قرارداد میان ایران‌خودرو و پژو نیز به امضای طرفین خواهد رسید.

Renault Badge
محسن صالحی‌نیا با تأکید بر اینکه پژو و رنو دو شریک آینده خودروسازی ایران هستند، گفت: قرارداد با رنو در دست تدوین است و چندی پس از نهایی شدن قرارداد پژو، به امضا خواهد رسید. وی اما در ادامه و در واکنش به درخواست رنو مبنی بر خرید سهام پارس‌خودرو، تأکید کرد که این شرکت به رنو فروخته نخواهد شد. معاون وزیر صنعت در عین حال عنوان کرد که در قالب شراکت و جوینت ونچر میان سایپا و رنو، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت (سایپا)، شامل پارس‌خودرو یا بن‌رو، در اختیار خودروساز فرانسوی قرار خواهد گرفت. این گفته صالحی‌نیا در شرایطی بود که مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا در واکنش به احتمال فروش پارس‌خودرو به رنو، تأکید کرد: این موضوع بستگی به سیاست‌های سایپا دارد و سیاست فعلی ما، سرمایه‌گذاری خارجی، تولید و صادرات است. جمالی اما در مورد مذاکرات سایپا با شرکت‌های خودروساز خارجی نیز گفت: صحبت‌هایی جدی با سیتروئن و نیسان داشته‌ایم و این دو شرکت، جزو گزینه‌های سایپا برای همکاری مشترک به‌شمار می‌روند.
رنو مدتهاست از شیوه مدیرتی خودروسازان داخلی به تنگ آمده و قصد دارد تا حضور مستقل‌تری را در بازار ایران تجربه نماید.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 212 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:52

پیچیده‌ترین و چشمگیرترین نیسان GT-R که تاکنون از نظر ظاهری ساخته شده، توسط «کول ریسینگ» رونمایی شده است. البته این در واقع اولین اثر تیونینگ «کول» برای GT-R نیست؛ چرا که این تیونر ژاپنی قبلاً یک نسخه کرومی از «گودزیلا» را در کارنامه دارد. امّا این نسخه جدید، دارای یک اسپری طلایی بر روی رنگ‌آمیزی پایه کرومی است؛ چیزی که باعث پیچیدگی‌ها و جذابیت زیادی در ظاهر GT-R شده است. ضمن اینکه طرح‌ها و الگوهای دقیقی توسط هنرمندان کول بر روی پنل‌های سفارشی بدنه نقش بسته‌اند.

Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R

Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R
کیت بدنه این مدل، برخلاف آنچه معمولاً در یک GT-R مشاهده می‌شود، از عناصری چون گلگیرهای عریض، یک بال اختصاصی،‌ سپرهای بزرگ در جلو و عقب همراه با هواکش‌ها و یک دیفیوزر بزرگ به عنوان پوششی برای یک سیستم اگزوز بهره می‌برد.

Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R

Kuhl Racing Nissan GT-RKuhl Racing Nissan GT-R
طبیعتاً در پروژه‌ای با این ابعاد، بر روی موتور ۳/۸ لیتری V6 نیز کار شده است و این موتور، هم‌اکنون می‌تواند با همراهی دو توربوشارژر و یک سیستم اصلاح‌شده اگزوز با خروجی‌های تیتانیومی، قدرتی به میزان ۸۲۰ اسب‌بخار ایجاد کند.


این رویکرد جدید برای سفارشی‌سازی GT-R، مطمئناً آن را به چیزی بیشتر از یک مدل مخصوص پرفورمنس بدل می‌کند. به‌علاوه، شما می‌توانید این خودرو را که توسط کول در نمایشگاه اتومبیل توکیو ارائه می‌شود و البته قیمت آن هنوز اعلام نشده، خریداری کنید.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 256 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:45

در کنار رقابت سختی که بین خودروسازان پرمیوم آلمانی در جریان است، برند مستقل جدید هیوندای با عنوان «جنسیس» می‌تواند با سری مدل‌های با عملکرد بالای N خود، تنور این رقابت را گرم‌تر کند. N در هیوندای، همان نقشی را بازی می‌کند که M در ب‌ام‌و، AMG در مرسدس، S در آئودی، V در کادیلاک، F در لکسس، پولستار در ولوو و…

Hyundai i20 N performanceHyundai i20 N performance
به نظر می‌رسد که این خودروساز کره‌ای برای رسیدن به یک شهرت مناسب در یک فاصله زمانی کم، از یک فرمول آلمانی برای محصولاتش استفاده می‌کند. در حالی که بازار خودروهای پرمیوم و لوکس، هم‌اکنون توسط برخی مدل‌های خاص اشغال شده است، هیوندای قصد دارد تا با ارائه مدل‌های سطح بالا و با تمرکز بر پرفورمنس، سری محصولات خود را توسعه دهد.

Hyundai N performanceHyundai N performance
آلبرت بیرمان (Albert Biermann)، رئیس جدید تست وسایل نقلیه و توسعه عملکرد در هیوندای و با سابقه‌ی معاونت مهندسی در شاخه ب‌ام‌و M، در گفتگویی با Car Advice در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ در مورد مدل‌های N در برند جنسیس می‌گوید:

N یک برند زیرشاخه است و خودروهای با عملکرد بالای N برای هر دو برند استفاده خواهند شد. بنابراین باید برای نسخه‌های N از هیوندای و جنسیس آماده باشید.

Genesis Performance
برخلاف شاخه مدل‌های نمادین M در ب‌ام‌و، مدل‌های با عملکرد بالای سری N جنسیس تنها به صورت نسخه‌هایی قدرتمند از خودروهای معمولی نخواهند بود؛ بلکه یک سری خودروهای پرفورمنس، آماده برای پیست مسابقه و تکامل‌یافته هستند که برای بیش از یک مدل برنامه‌ریزی شده‌اند. «بیرمان» ادامه می‌دهد:

بیش از یک مدل؛ ما یک نقشه راه بسیار خوب برای ۵ سال آینده (برای N) داریم و در این نقشه، خودروهای جنسیس نیز درنظر گرفته شده‌اند.

Hyundai Vision G Coupe ConceptHyundai Vision G Coupe Concept
مدل‌های آینده، اول از همه دارای یک شخصیت اسپورتی خواهند بود و یک پلتفرم قابل‌قبول در بازار ایجاد خواهند کرد؛ چیزی که می‌تواند مقدمه اولیه محصول N در جنسیس باشد. «بیرمان» در این زمینه می‌گوید:

G70 یک گونه جانور کاملاً جدید است. می‌توانید انتظار یک سری خودروهای با هندلینگ بسیار خوب را داشته باشید. این یک G70 است، ولی احتمالاً برخی نسخه‌های قدرتمندتر از آن هم در راه خواهد بود. این پلتفرم برای قدرت زیاد، بسیار مناسب است.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 16:04

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:44

اگر به دنبال اصلاح مناسب برای مرسدس بنز کلاس V خود هستید، طراحی کارلکس جزئیات بسیار فراوانی در اختیار شما قرار خواهد داد.

Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design

Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design
کلاس وی کارلکس یک ون جذاب در سطح بالا است. نمای خارجی این خودرو به مدد رنگ دو طیفی و چرخ‌های فورج کاری شده BC بسیار خیره‌کننده است. در عین حال فضای داخلی به طرز شایسته‌ای به چرم باکیفیت قهوه‌ای و آلکانترا مشکی مزین شده است. شما جای دوخت‌های اصلی و واقعی را می‌توانید ببینید روی کف‌پوش نیز نشان کارلکس به زیبایی حک شده است.

Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design
خودروی کنونی کلاس V دارای فضای داخلی فوق‌العاده زیبایی است به‌طوری که به‌سختی می‌توان تفاوتی میان فضای داخلی مرسدس با سالن‌های مجلل هم ازنظر کیفیت و هم ازنظر چیدمان پیدا کرد.

Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design

Mercedes V-Class Carlex DesignMercedes V-Class Carlex Design
اگر به دنبال گجت در داخل خودرو هستید، زیاد تلاش نکنید چراکه ایده و هدف اصلی که ساختار کلاس V را دربر گرفته است ظاهری لوکس از نگاه و دید مشتری است.


از نظر راحتی، موارد بسیاری در این خودرو رعایت شده است. کلاس V دارای هشت صندلی است و فضای بیشتری از فضای موجود برای سرنشینان کلاس S در کابین وجود دارد. البته این تعداد هشت صندلی با سفارش مشتری می‌تواند به تعداد چهار صندلی لوکس با زیر آرنجی به همراه یک ردیف صندلی دو نفره یا سه نفره تاشو جایگزین شود. تمامی صندلی‌ها قابل جدا شدن هستند تا زمانی که می‌خواهید از کلاس V به‌عنوان ون استفاده کنید با مشکلی روبرو نشوید.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:44

قبل از یک قضاوت سریع در مورد این مدل تیونینگ، باید به این نکته اشاره کنیم که در هیچ‌ متن و قانونی نوشته نشده که تویوتا پریوس نمی‌تواند یک خودروی «کول» باشد. البته مدل عجیب و غریب تویوتا به نظر می‌رسد که جمعیت زیادی در خیابان‌ها داشته باشد، ولی مطمئناً پس از اضافه شدن برخی لوازم افترمارکت، شرایط خاص و آراسته‌ای پیدا می‌کند. حتی تویوتا نیز از این موضوع به خوبی آگاه است و به همین دلیل، این خودروساز ژاپنی کاتالوگی با عنوان کیت توسعه TRD مخصوص پریوس ارائه کرده است.

Kuhl Toyota PriusKuhl Toyota Prius

Kuhl Toyota PriusKuhl Toyota Prius
البته قبلاً تیونری مانند «مودلیستا» نیز برای جذابیت بیشتر این مدل هیبرید تلاش کرده، ولی اصلاحات ظاهری «کول»، اقدامی ویژه در مقابل خسته‌کننده بودن پریوس هستند. کیت بدنه «کول» برای پریوس، شامل سپرهای جدید در جلو و عقب (همراه با اپرون)، لبه محافظ کناری بدنه و یک دیفیوزر می‌شوند. این پریوس، در واقع، نمونه‌ای عینی از فرهنگ تیونینگ ویژه ژاپنی موسوم به «VIP استایل» است که نقاط برجسته‌ای چون کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، قامت تهاجمی و چرخ‌های بزرگ افترمارکت در آن به چشم می‌خورند.

Kuhl Toyota PriusKuhl Toyota Prius Kuhl Toyota PriusKuhl Toyota Prius

Kuhl Toyota PriusKuhl Toyota Prius
در همین حال، دیفیوزر عقب، پنهان‌کننده یک سیستم پیچیده اگزوز را با چهار خروجی است؛ چیزی که در کنار بال «سوان‌چک GT» شخصیتی اسپورتی برای پریوس ایجاد کرده است. البته در مورد تغییرات در پیشرانه هیبریدی با موتور ۱/۸ لیتری اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی با این حال، توجه «کول» به جزئیات در این نسخه تیونینگ از پریوس واقعاً‌ جالب‌توجه است.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 257 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:20

پژو در رالی داکار 2016 به مقام قهرمانی رسید، البته این بار نه با سباستین لوب یا کارلوس ساینز. این قهرمانی پژو با یک راننده کهنه‌کار به نام استفان پترهنسل و کمک‌راننده جین پاول کوترت رقم خورد. این قهرمانی، دوازدهمین قهرمان پترهنسل بوده که پس از بیست و پنج سال سابقه ورزشی به دست آمده است. او شش جایزه بر روی موتورسیکلت و شش جایزه با خودرو به دست آورده است و به‌درستی موفق‌ترین راننده رالی داکار محسوب می‌شود.

2016 Dakar Rally2016 Dakar Rally stéphane peterhansel celebrates his dakar 2016 victorystéphane peterhansel celebrates his dakar 2016 victory

2016 Dakar Rally2016 Dakar Rally
امسال پژو با چهار خودروی 2008 DKR وارد مسابقات شد که سه خودرو از مجموع چهار خودرو توانست به خط پایان برسد. جایگاه دوم به رنو رسید و سباستین لوب و دنیل النا به خاطر تصادف سختی که در مرحله دهم داشتند در جایگاه نهم قرار گرفتند. کارلوس ساینز و لوکاس کروز رانندگان پژو 2008 DKR از رسیدن به خط پایان بازماندند. از میان 12 مرحله برگزار شده، پژو در 9 مرحله به قهرمانی رسیده است.


پترهنسل می‌گوید:

ما از این مسابقات رضایت کامل داریم، قبل از شروع مسابقات، تضمین کسب چنین نتیجه‌ای دور از تصور بود احساس من در مورد تیم این بود که تیم ما کمی جوان است ولی درنهایت همه‌چیز با هم خوب جفت‌وجور شد. ما بسیار هیجان‌زده شدیم وقتی متوجه شدیم که خودروهایمان در مرحله WRC بسیار خوب عمل کرده‌اند و رقیب جدی برای دیگران هستند.

مدیر خودروهای اسپرت پژو، برونو فامین، نیز می‌گوید:

نتایج فراتر از انتظارات ما بود چون ما اینجا آمده بودیم تا تنها عملکرد خودروهایمان را به نمایش بگذاریم و ما به این هدف تحت شرایط مختلف به‌خوبی نائل شدیم. این نشان می‌دهد که طراحی‌های فنی که ما بر روی خودرو پیش‌بینی کرده بودیم به‌خوبی جواب داده‌اند و خواسته‌های ما را برآورده کرده است.


[دانلود ویدئو]

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:20

سوبارو با یک خودروی BRZ توانست رکورد گینس برای چرخش 360 درجه خودرو در تنگ‌ترین فضا را بشکند.

Alastair Moffatt sets record
این شیرین‌کاری توسط الستر موفات با یک کوپه دیفرانسیل عقب سوبارو BRZ انجام شده است. رکورد قبلی در سال 2014 به‌دست آمده بود که در آن با فاصله 2.5 متری نسبت به طول خودرو، چرخش انجام گرفته بود اما در رکوردشکنی جدید این میزان 25 سانتی‌متر بهبود یافته است. این یعنی نسبت به طول 4.24 متری خودروی سوبارو، تنها 2.25 متر فاصله بیشتری با خودروهای پارک شده در دو سو وجود داشته است.


برای انجام این برنامه، سیستم کنترل کشش خودرو و ABS آن خاموش شدند. سرعت خودرو در حین ورود به مرحله چرخش هم حدود 48 کیلومتر بر ساعت بود. [دانلود ویدئو]

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 230 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 13:20

هفته گذشته در نمایشگاه CES 2016 شاهد رونمایی از تکنولوژی‌های فراوانی بودیم که نظرات بسیاری را به سمت خود جلب می‌کرد. خودروها می‌توانند با هم صحبت کنند، خودروها می‌توانند با علائم جاده صحبت کنند، خودروها می‌توانند خودشان برانند و به مقصد برسند. اغلب این تکنولوژی‌ها در زیرمجموعه ایمنی دسته‌بندی می‌شوند. اگر ما خطاهای انسانی را از رانندگی حفظ کنیم، می‌توانیم جان هزاران انسان نجات دهیم و بی‌نهایت هزینه متعاقب آن را حفظ کنیم.

Pink noise protects hearing in a crashPink noise protects hearing in a crash
در حال حاضر رانندگان همچنان پشت فرمان هستند حداقل تا آینده‌ای نزدیک، پس نیاز به یک صندلی برای نشستن راننده داریم تا در زمانی که از سیستم رانندگی خودکار استفاده می‌کنیم آماده کنترل خودرو باشد. این بدان معناست که هنوز خطای انسانی می‌تواند در تصادفات نقش کلیدی داشته باشد.

کمپانی مرسدس بنز همواره در تکنولوژی‌های ایمنی زیادی پیشرو بوده که مورد تقدیر بسیاری قرار گرفته است. سیستم پیش-ایمنی یا Pre-Safe صوتی در آخرین مدل کلاس E، سطح جدیدی از ایمنی را که مربوط به داخل گوش شما می‌شود نشان می‌دهد.

pre-safe soundpre-safe sound
هنگامی‌که صدای بلند و آزاردهنده برخورد و تصادم خودروها به‌صورت ناگهانی به گوش می‌رسد، بازتاب صدا منجر به منقبض شدن ماهیچه‌های میانی گوش می‌شود. متخصصان آلمانی از علم آناتومی با ظرافت خاصی استفاده کرده‌اند تا آسیب گوش را به حداقل برسانند. این آسیب‌ها شامل از دست دادن شنوایی و یا زنگ زدن (وزوز شدن) گوش است.

خودروی کلاس E مرسدس بنز سال 2016 از سیستم Pre-Safe صوتی استفاده می‌کند تا در هنگام انتشار صدای بلند در هنگام تصادف از گوش ما محافظت کند. اگر سنسورهای تعبیه شده، تصادف خودرو را قریب‌الوقوع و غیرقابل اجتناب تشخیص دهند، درست قبل از وقوع حادثه، نویز صورتی (Pink Noise) منتشر می‌شود. نویز صورتی شبیه به صدای آبشار تشریح می‌شود. انتشار کوتاه‌مدت نویز صورتی کافی است تا از بازتاب صدا جلوگیری کند که همان‌طور که در قبل بیان شد این بازتاب صدا باعث منقبض شدن ماهیچه میانی گوش و آسیب دیدن آن می‌شود. در ادامه، زمانی که تصادف در میلی‌ثانیه‌ای بعد اتفاق افتاد، در بهترین حالت آسیب کمتری به شنوایی شما وارد می‌شود.

منبع: popsci

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 11:10

آیا شما صاحب پورشه باکستر هستید و دوست دارید که وانمود کنید که پورشه 918 اسپایدر سوار هستید!؟ خب یک شرکت هالیوودی کیت بدنه 918 را به قیمت 150 هزار دلار در ebay به فروش می‌رساند و شما می‌توانید به این خواسته خود با هزینه‌ای اندک نسبت به 918 اسپایدر برسید.

Tu Boxster Into A 918 SpyderTu Boxster Into A 918 Spyder

Tu Boxster Into A 918 SpyderTu Boxster Into A 918 Spyder
با استفاده از این کیت بدنه شما عملاً بیش از 500 هزار دلار ذخیره می‌کنید و وانمود خواهید کرد که صاحب پورشه اسپایدر هستید. شرکت Wicked Motor ادعا کرده است که قادر است سالانه 10 نمونه برای پورشه باکستر، کیت بدنه پورشه 918 اسپایدر تولید کند. این تیونر گفته که پنل تمام بدنه پورشه 918 را ساخته است و آنها را می‌تواند بر روی خودروی کوچک باکستر نصب کند.


این تبدیل تنها به بدنه 918 ختم نمی‌شود و خروجی اگزوز باکستر نیز شبیه پورشه 918 خواهد شد. برای نصب این پکیج کامل و جامع نیاز است تا باکستر به‌طور کامل هم از داخل و هم از خارج خالی و برهنه شود.
مشتریانی که دوست دارند فضای داخلی خودرو نیز مانند پورشه 918 شود، باید 35 هزار دلار دیگر هزینه کنند. همچنین لیستی از تغییرات که شامل استفاده از توربوشارژر دوقلو و سوپرشارژر است در این پکیج پیش‌بینی شده است که با پرداخت هزینه بیشتر قابل دستیابی است.
شرکت Wicked Motor ادعا کرده است که سال گذشته 8 نمونه از این پکیج را فروخته است که دو مورد از مشتریان صاحب پورشه اسپایدر بودند و درخواست کردند که این پکیج بر روی پورشه باکستر خود اضافه کنند!

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 243 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 10:00

یکی از خودروهای برجسته در نمایشگاه اتومبیل دیترویت ۲۰۱۶، کانسپت آکورا پرسیژن بوده است. این کانسپت به عنوان الگوی طراحی آینده سدان‌های آکورا، شعار جدید کمپانی با عنوان «عملکرد دقیق و حساب‌شده» را به نمایش گذاشته و اشاراتی به آینده ماجراجویانه و نوآوری‌های طراحی برای این برند سطح بالای هوندا دارد.

Michelle ChristensenMichelle Christensen
این ظاهر تهاجمی توسط میشل کریستنسن (Michelle Christensen) در استودیوی آکورا در کالیفرنیای امریکا طراحی شده است؛ جایی که خانم «کریستنسن»، مدیر طراحی آن است. در نمایشگاه دیترویت، «کریستنسن» در مورد کانسپت پرسیژن و تأثیر آن در آینده آکورا با Motorauthority گفتگویی انجام داده که در ادامه آن را می‌خوانیم.

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept 2016
تشابه ابعاد کانسپت پرسیژن با RLX و امکان جایگزینی با این مدل
این خودرو، اساساً افق موردنظر ما را نشان می‌دهد. با به حرکت درآوردن NSX و ایده «عملکرد دقیق و حساب‌شده»، ما چیزی را می‌خواهیم که نه فقط به دنیا آن را نشان دهیم، بلکه می‌خواهیم برای عوامل داخلی استودیوی‌مان الهام‌بخش باشد؛ اینکه که در آینده با سری سدان‌هایمان چه کار خواهیم کرد. در آینده، المان‌های زیادی از این کانسپت در سدان‌های آکورا خواهید دید. بنابراین، این کانسپت برای یک مدل خاص نیست. البته جثه عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تری نسبت به RLX کنونی نیز دارد. شعار ما در طراحی بیرون آکورا در حال حاضر «لبه‌ مدرن فریبنده» است و بخش «فریبندگی» بیشتر به نسبت ابعاد برمی‌گردد. می‌دانیم که این موضوع برای خریداران مدل‌های لوکس بسیار مهم است و بر این اساس، تمام سعی‌مان را در این خودرو انجام داده‌ایم تا به یک نسبت مناسب در ارتفاع و عرض، یک قامت برازنده، تأکید ویژه بر روی تمام چرخ‌ها و نمایش پرفورمنس در سراسر طراحی برسیم.

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept 2016
تغییر طراحی معروف «منقار» آکورا در کانسپت پرسیژن
این موضوع را می‌دانم که ممکن است بحث‌های زیادی بر سر آن باشد، ولی فکر می‌کنم که در حال حاضر، رفته‌رفته افراد زیادی از این منقار به عنوان یک مشخصه و وجه‌ تمایز استفاده می‌کنند. احساس می‌کنم که خیلی از مردم به آن اشاره می‌کنند و آن را مورد ستایش قرار می‌دهند. ولی وقتی در جریان و جهت شعار «عملکرد دقیق و حساب‌شده» قرار گرفتیم، می‌خواستیم به عقب برگردیم و شرایط را دوباره ارزیابی کنیم. اینکه آیا همه چیز با «عملکرد دقیق و حساب‌شده» منطبق است؟ وقتی به جلوپنجره نگاه می‌کردیم، چنین چیزی را در آن نمی‌دیدیم. می‌خواستیم چیزی را داشته باشیم که جلوه بیشتری از عملکرد را انتقال دهد. فضایی در جلو داشتیم که به نظر می‌رسید که چیزی را که در حالت معمولی یک هواکش باید باشد، مسدود کرده است. این شروع یک گفتگو برای طراحی دوباره جلوپنجره شد. بر این اساس، از بین صدها نمونه‌‌ای که برای این منظور آماده شده بود، این یکی بیشتر با «آکورا» هماهنگی داشت. البته هنوز هم این جلوپنجره نوعی ۵ ضلعی در خود دارد و بنابراین، نشانه‌‌های از دستاوردهای ما تا به اینجاست. ولی یک فرم تمیز و مناسب برای آن ایجاد شده و با فراهم کردن جریان هوا به درون جلوپنجره، واقعاً حسّ پرفورمنس را انتقال می‌دهد.

Acura Precision Concept DesignAcura Precision Concept Design

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept Design
فرم سه‌بعدی تیز جلوپنجره و مشکلات استفاده از آن در مدل تولیدی
فکر می‌کنم که این بستگی به خودرو دارد؛ مخصوصاً اگر بر روی تراک‌های سبک کار کنید، احتمالاً باید حالت تهاجمی‌ کمتری برای آن درنظر بگیرید. ولی شکستگی در خط وسط همیشه یکی مشخصه‌های آکورا بوده است. این خودرویی که در اینجا می‌بینید، به عنوعی یک «کاریکاتور» از چیزهای مختلف است. ما هنوز می‌خواهیم که کار را بر روی تمام محصولاتمان ادامه دهیم و به منظور رسیدن به نتیجه نهایی، مهندسان ما توسعه عناصر درونی آن را همچنان دنبال خواهند کرد.

Acura Precision Concept Design 01
اِلمان‌های لوزی جلوپنجره و جریان هوا
ما می‌خواهیم که شما این جزئیات را از فاصله‌ای نزدیک‌تر بررسی کنید. تمام این لوزی‌ها در واقع، از داخل باز هستند و همین‌طور، هوا از شکاف‌های قائم آنها نیز می‌تواند جریان داشته باشد. همچنین دو هواکش دیگر در قسمت پایین وجود دارند. البته دوباره اشاره می‌کنم که این بیشتر یک حالت کاریکاتورگونه دارد و ما واقعاً می‌خواهیم که طراحان داخلی خود را تحت‌تأثیر قرار دهیم. بنابراین، سعی کرده‌ایم که از کار لذت ببریم و بیشتر جزئیات برای ما حالت اولیه و مقدماتی داشته‌اند. هدف اصلی، ایجاد فضای بازتر در آن به منظور عملکرد بهتر بوده است.

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept 2016 – Front

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept
عناصری از طراحی کانسپت پرسیژن که شانس حضور در مرحله تولید را دارند
می‌توانید چشم‌بسته، هر یک از آنها را انتخاب کنید. البته ممکن است عیناً‌ همین فرم‌ها انتقال داده نشوند. همچنین برخی قسمت‌های این طراحی از NSX می‌آیند. یکی از چیزهایی که ما در این کانسپت دنبال کرده‌ایم، زبان طراحی سطوح جدیدمان است که بخشی از «لبه مدرن فریبنده» محسوب می‌شود. واقعاً قصد داشته‌ایم که این کنتراست را در سطوح ایجاد کنیم. معمولاً در یک خودرو، از تمام سطوح از یک شیوه طراحی استفاده می‌شود، ولی برای مدل‌های آکورا، کنتراست بیشتری را درنظر گرفته‌ایم و بنابراین، از این سطوح با شکستگی‌های فراوان استفاده کرده‌ایم. به عنوان مثال، در کناره‌های بدنه، شکستگی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد، ولی وقتی به تایرهای می‌رسید، گوشه‌های گرد و ارگانیک‌تری مشاهده می‌کنید. تقریباً مانند این است که دو زبان طراحی سطوح مختلف، در کنار یکدیگر قرار داده شده‌اند. این کنتراست سطوح، چیزی است که از این به بعد در تمام مدل‌های آینده استفاده خواهیم کرد.

Acura Precision Concept Acura Precision Concept Acura Precision Concept Acura Precision Concept

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept
یکی دیگر از چیزهایی که از NSX الهام گرفته شده و سپس در سطح بالاتری، در کانسپت پرسیژن استفاده شده، حسّ سبکی و شناور بودن است. اگر به این کانسپت نگاه کنید، مشاهده می‌کنید که ستون‌های اول بدنه حالت شناور و انتهای بسیار باریکی دارند. بر این اساس، ای خودرو سبک‌وزن به نظر می‌رسد. چراغ‌های عقب نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که انگار در یک حالت معلق هستند. شما می‌توانید دست خود را در پشت چراغ‌های عقب بگذارید؛ چیزی که از ستون‌های عقب بدنه NSX گرفته شده است. می‌خواهیم این حالت سبکی و پرفورمنس را حفظ کنیم؛ طوری که انگار همیشه جریان باد بر بدنه تأثیر دارد و خودرو همیشه در حال حرکت است.

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept 2016

Acura Precision Concept 2016Acura Precision Concept
امکان تولید یک مدل ۴ در بدون ستون وسط بدنه، با درهای عقب سبک خودکشی (Suicide) و یک طراحی عقب به سبک پشت‌بند (Flying Buttress)
هر چیزی امکان‌پذیری است. به خودرو و نیازهای خریدار بستگی دارد. همه موارد به کار رفته در پرسیژن، می‌توانند در آینده استفاده شوند. فکر می‌کنم که امکان استفاده از درهای خودکشی وجود دارد. همه‌چیز به مواردی چون تست‌‌های تصادف و ساختار بستگی دارد.

Acura Precision Concept Acura Precision Concept
طراحی ملایم و دلنشین آکورا در دهه گذشته و تغییر به یک جهت‌گیری جدید و مقبول‌تر
عملکرد دقیق و حساب‌شده از ابتدا در DNA ما بوده است. فکر می‌کنم که در طول چند سال گذشته، چنین چیزی وجود داشته، ولی به این اندازه شناخته شده نبوده و یا قابلیت‌های لازم را پیدا نکرده است. نکته مهم در مورد هوندا و آکورا این است که ما همیشه بر روی مشتری تمرکز می‌کنیم. ما همیشه محصولاتمان را بر اساس تصور ما از نیازهای آنها و همین‌طور، مواردی که خریداران به ما می‌گویند، می‌سازیم. از دلایل همین نوسان‌ها، این است که واقعاً با تمرکز بر مشتریان و نیازهای آنها عمل می‌کنیم. فکر می‌کنم که جهت‌گیری «عملکرد دقیق و حساب‌شده» بسیار قدرتمند باشد.


نکته خاص در مورد کانسپت آکورا پرسیژن
ما از به اشتراک‌ گذاشتن این کانسپت با دنیا، نمایش رازهایمان، کاری که مشغول انجام‌دادن آن هستیم و راهی که آکورا در حال طی‌کردن است، بسیار هیجان‌زده هستیم.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:10

خبر خوش پایان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به‌سرعت روی خوش خود را با التفات شرکت‌های بزرگ به صنعت و بازار ایران نشان داد. دایملر، غول خودروسازی آلمان بلافاصله راهی جاده مخصوص شد تا شراکتی خود را با ایران‌خودرو تجدید نماید و درنتیجه، اولین قرارداد رسمی در خودروسازی ایران پس از اجرایی شدن برجام رقم بخورد.

قرارداد ایران خودرو و دایملر آلمانقرارداد ایران خودرو و دایملر آلمان
روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان این دایملر آلمان و ایران‌خودرو به امضا رسید که طبق آن قرار است دوطرف، شرکت مشترکی را ایجاد کرده و با استفاده از مزیت‌های نسبی یکدیگر، قطب خودروهای تجاری را در منطقه ایجاد کنند.

The new ActrosThe new Actros
این تفاهم‌نامه که توسط هاشم یکه‌زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و ولفگانگ برنارد، عضو هیئت‌مدیره شرکت دایملر به امضا رسیده، در واقع فصلی جدید از روابط این دو خودروساز را رقم خواهد زد و این در شرایطی است که بنز و ایران‌خودرو سابقه‌ای طولانی در شراکت با یکدیگر (به‌خصوص در حوزه محصولات تجاری) دارند. به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، این شرکت در دور جدید همکاری‌های بین‌المللی خود، رویکردی کاملاً متفاوت با گذشته در پیش گرفته و بر حضور و سرمایه‌گذاری مشترک طرف مقابل تأکید دارد.
ولفگانگ برنارد، عضو هیئت‌مدیره دایملر نیز با تأکید بر اینکه محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده‌اند، گفته که با توجه به تقاضای بالا برای خودروهای تجاری و همچنین لغو تحریم‌ها، دایملر در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری سریع کسب‌وکار در بازار ایران است.
ایران‌خودرو و دایملر با اعلام بیانیه‌ای عنوان کردند که «سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید منطقه‌ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تأسیس شرکت مشترک فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم ازسوی دایملر، از جمله مواردی به شمار می‌روند که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفته‌اند.» علاوه بر این «دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند، ضمن اینکه دایملر اعلام کرده برای تحقق این برنامه‌ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ایجاد می‌کند.

Mercedes-Benz AxorMercedes-Benz Axor
شرکت دایملر طی بیانیه‌ای به پتانسیل‌های بازار و صنعت خودرو ایران اشاره کرده است. در بیانیه دایملر آمده است:

ایران در پی سال‌های متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل‌ونقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می‌دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی 415 میلیارد دلار در سال 2014 بود. صنایع ایران تقریباً نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می‌کشند.

Mercedes-Benz ActrosMercedes-Benz Actros
خودروساز آلمانی برای حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و اعلام کرده است:

دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است. نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران تولید و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه‌گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند.

افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه‌ای کند.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 232 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:10

در حالی که این روزها بیشترین تمرکز بر روی نمایشگاه اتومبیل دیترویت است، شاید برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل مونترال در کانادا برای برخی‌ جالب‌توجه باشد. البته در این نمایشگاه، کانسپت‌ها و محصولات برجسته‌ای همانند NAIAS به چشم نمی‌خورند، ولی نیسان یک کانسپت بسیار خاص موسم به «روگ واریِر» در مونترال معرفی کرده است.

Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept

Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept
این خودرو برای مقابله با شرایط برف سنگین کانادا ساخته شده و بیشتر از اینکه بر روی چرخ‌ها حرکت کند، بر روی یک سیستم چرخ‌زنجیری حرکت می‌کند. هر کدام از این زنجیرها، طولی برابر ۱۲۱۹ میلی‌متر دارند و عرض و ارتفاعشان به ترتیب، ۷۶۲ و ۳۸۱ میلی‌متر است. در نتیجه، قابلیت‌های زیادی به خودرو اضافه می‌شوند که در حالت عادی، در مدل استاندارد روگ دست‌نیافتنی هستند.

Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept

Nissan Rogue Warrior ConceptNissan Rogue Warrior Concept
علاوه بر این تغییر نسبتاً‌عمده، این وسیله از یک سیستم تعلیق جدید بهره‌مند شده که برای آن، یک فاصله ۵۸۴ میلی‌متری نسبت به سطح مسیر به همراه دارد. به لطف این ویژگی کلیدی و چسبندگی فوق‌العاده ایجاد شده توسط چرخ‌زنجیرها، روگ واریر می‌تواند از شیب ۴۵ درجه پوشیده از برف بالا برود و حتی به سرعتی برابر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.


استیو رایند (Steve Rhind)، مدیر بازاریابی در نیسان کانادا می‌گوید:

وقتی سیستم تمام‌چرخ متحرک در روگ و گیربکس پیشرفته اکسترونیک نیسان با سیستم چرخ‌زنجیری‌های مخصوص برف ترکیب می‌شوند، نتیجه‌ای فوق‌العاده حاصل می‌شود؛ یک روگ با قابلیت‌های فراوان در برخورد با شرایط سخت زمستانی در خارج از جاده.


[دانلود ویدئو]

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 15:54

در حال حاضر هنسی در حال گسترش پکیج‌های مختلف تیونینگ برای فورد موستانگ شلبی GT350/GT350R است، که در یکی از این پکیج‌ها توان خودرو را 1000 اسب بخار افزایش می‌دهد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE5752016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
اکثر بسته‌های ارتقاء دهنده هنسی به‌منظور مسابقه‌ای شدن خودروهای ماسل آمریکایی با نصب سوپرشارژر بر روی موتور 5.2 لیتری V8 آغاز می‌شود که قدرت موتور را حداقل تا 808 اسب بخار افزایش می‌دهد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE5752016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
این بسته هنسی HPE800 نام دارد. طبیعی است که با نصب سوپرشارژر بر روی هر خودرویی که موتور احتراقی با تنفس طبیعی کار می‌کند موجب افزایش مشخصات فنی می‌شود ولی برخی از مشتریان GT350/R تمایل دارند تا بیشتر طعم خودروی کارخانه‌ای / استوک را حس کنند و نمی‌خواهند خودروشان با تنفس غیرطبیعی کار کند، بنابراین کیت‌های محدودتری برای این افراد توسط هنسی ارائه شده است.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE5752016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
پکیج HPE575 هنسی موجب ارتقاء توان موتور به 575 اسب بخار در دور 7700 و تورک 693 نیوتن متری در دور 4600 می‌شود در حالی که مدل استاندارد این موتور توانایی تولید 526 اسب بخار به همراه 582 نیوتن متر را دارد. بدون استفاده از سوپرشارژر بر روی موتور V8 می‌توان توان بیشتری را به مدد استفاده از منبع اگزوز ضدزنگ، مبدل کاتالیست جریان بالا و هدرز بلند فولادی ضدزنگ دریافت کرد.

2016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE5752016 Ford Mustang Shelby GT350 HPE575
عملکرد بهینه موتور به‌وسیله ارتقاء ECU در مرحله پایانی تکمیل می‌شود. اجزاء و قطعات دیگری هستند که در پکیج HPE575 ارائه می‌شوند که شامل نصب آرم و نشان‌های هنسی است. این نشان‌ها شامل پلاکی است که توسط جان هنسی امضاء شده و نشانه اصالت و اعتبار این خودرو بوده و بر روی فضای داخلی و بر روی موتور قابل‌نصب است.
برنامه این تیونر تولید 100 پکیج HPE575 برای سال 2016 است که قیمت هر بسته 6950 دلار برآورد می‌شود که شامل 3 سال گارانتی نیز می‌شود.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:40

آئودی A4 آل‌رود استیشن واگن که برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل امریکای شمالی در دیترویت به نمایش درآمده، از همان اِلمان‌هایی استفاده می‌کند که نسل‌های قبل آل‌رود را نیز از یک سری استیت‌های معمولی به کراس‌هایی زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند. مدل جدید A4 آل‌رود که انتظار می‌رود که به عنوان یک مدل ۲۰۱۷ ارائه شود، از یک ارتفاع بالاتر رانندگی در کنار یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، گلگیرهای برجسته و تایرهای چسبان بهره‌مند شده است.

2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad

2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad
در مورد مشخصات این مدل در بازار ایالات متحده هنوز اطلاعات خاصی منتشر نشده، ولی گفته شده که این خودرو در بازارهای دیگر با یک گزینه پیشرانه بنزینی و ۵ گزینه دیزلی در دسترس قرار خواهد گرفت. خروجی این پیشرانه‌ها بین ۱۵۰ تا ۲۷۲ اسب‌بخار متغیر خواهد بود. آپشن‌های گیربکس نیز شامل یک گیربکس ۶ دنده دستی و یک سیستم دو کلاچه ۷ سرعته اتوماتیک هستند.

2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad
در همین حال، انتظار می‌رود که این مدل همانند نسخه کنونی A4 آل‌رود، تنها با یک موتور بنزینی ارائه شود. این موتور، همین حالا نیز در مدل معمولی A4 مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت ۲ لیتری چهار سیلندر همراه با توربوشارژ، قدرتی برابر ۲۵۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۷۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. مطابق گفته آئودی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از این موتور در مدت ۶/۱ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت نیز به ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad 2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad

2017 Audi A4 Allroad2017 Audi A4 Allroad
این اعداد در سطح بالاتری نسبت به ۲۲۰ اسب‌بخار و ۳۵۰ نیوتن‌متر مدل کنونی A4 آلرود قرار می‌گیرند و بنابراین، در مدل جدید می‌توان سطح عملکرد بالاتری را انتظار داشت. اگر کاهش‌وزن ناشی از استفاده از پلتفرم MLB Evo را درنظر بگیریم، A4 آل‌رود جدید احتمالاً هیجان بسیار بالایی در پشت‌فرمان، چه در جاده و چه در خارج از جاده، خواهد داشت.


مزیّت دیگر پلتفرم MLB Evo در سیستم تعلیق است. تنظیمات جدید در این سیستم شامل یک طراحی جدید ۵ لینک در تعلیق جلو است و همین‌طور، ساختار جدید ۵ لینک جایگزین لینک‌های ذوزنقه‌ای قبلی در سیستم تعلیق عقب شده است. همچنین سیستم «انتخاب حالت رانندگی آئودی» صاحب یک حالت جدید با عنوان «آفرود» شده است. ارتفاع رانندگی نیز نسبت به مدل معمولی A4 به اندازه ۳۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است.
این در حالی است که طراحی داخلی کابین نسبت به فرمت A4 معمولی تغییری نکرده است. در جلوی داشبورد، یک سری دریچه‌های هوا و یک سطح بزرگ تزئینی قرار گرفته‌اند. برای راننده، یک نمایشگر ۱۲/۳ اینچی برای مجموعه ابزارها (کابین مجازی آئودی) در نظر گرفته شده است. این کابین همچنین طرح‌های کرومی و چراغ‌های LED زیادی در خود دارد؛ چیزی که به نظر می‌رسد که در صنعت خودروی امروز، طالبان زیادی پیدا کرده است.
آخرین محصول اینگولشتات برای رقابت با مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز کلاس C، یعنی A4 سدان، خودروی دیگری است که نسخه آلرود را در نمایشگاه دیترویت همراهی می‌کند.


[دانلود ویدئو]

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 14:40

گزارش‌های جدید از استفاده از نام «مکستون» به عنوان جانشین آینده رنو کولئوس خبر می‌دهند. بزرگترین شاسی‌بلند با نشان الماس رنو، احتمالاً در طول سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد و نام خود را به مکستون تغییر خواهد داد. این گمانه‌زنی‌ها بیشتر بر اساس عنوان تجاری جدیدی است که اخیراً توسط رنو در سازمان مرجع مالکیت معنوی چین ثبت شده است.

Renault Maxthon renderingRenault Maxthon rendering
فارغ از نامی که در نهایت برای آن انتخاب می‌شود، این شاسی‌بلند در سری محصولات رنو در رده‌ای بالاتر از «کجار» قرار می‌گیرد و احتمالاً طولی برابر ۴/۷ متر خواهد داشت. گفته می‌شود که این مدل به صورت ۷ سرنشینه ارائه می‌شود و در طراحی آن، از سدان متوسط تالیسمان الهام گرفته شده است. تصاویر ارائه شده از این مدل نیز، چنین چیزی را تأیید می‌کنند.

Renault Maxthon renderingRenault Maxthon rendering

Renault Maxthon renderingRenault Maxthon rendering
رنو هنوز کاملاً برای فروش این مدل در اروپا مطمئن نیست، ولی از قبل می‌دانیم که برنامه‌ای برای ارائه یک شاسی‌بلند ۷ سرنشینه به بازار آسیا و استرالیا وجود داشته است. مهندسی این مدل در چین انجام شده و در همین کشور نیز ساخته خواهد شد؛ ضمن اینکه احتمال مونتاژ این مدل توسط «سامسونگ» در کره‌جنوبی نیز وجود دارد. در زمینه پلتفرم داخلی، این مدل بر روی یک نسخه توسعه یافته از پلتفرم مشترک خانوادگی رنو-نیسان سوار می‌شود و عناصر یکسان زیادی با «نیسان ایکس-تریل» خواهد داشت.

Renault KoleosRenault Koleos

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 13:24

یک کادیلاک چینی که در امریکا فروخته می‌شود؛ موضوعی که بسیار عجیب به نظر می‌رسد، ولی در حال به‌وقوع پیوستن است. یووه الینگ‌هاوس (Uwe Ellinghaus)، رئیس بازاریابی برند کادیلاک در این رابطه به «بلومبرگ» گفته است که مدل CT6 پلاگین هیبرید سدان تنها در چین ساخته خواهد شد و پس از معرفی به بازار در سال ۲۰۱۶، قرار است که به امریکا صادر شود.

Cadillac CT6 Plug-In HybridCadillac CT6 Plug-In Hybrid
CT6 دارای دو خط مونتاژ در دو کارخانه مختلف است؛ یکی در ایالات متحده و دیگری در چین. «الینگ‌هاوس» در همین حال، به این موضوع اشاره کرده که به منظور پرهیز از هزینه‌های گمرک در چین برای خودروهای وارداتی، کادیلاک مدل پلاگین هیبریدی خود را که با تمرکز بر بازار چین طراحی شده، در این کشور تولید خواهد کرد. البته قبل از نتیجه‌گیری‌های بیشتر، باید منتظر تأیید رسمی این موضوع نیز توسط کادیلاک باشیم.

Cadillac CT6 Plug-In Hybrid 2017Cadillac CT6 Plug-In Hybrid 2017
همچنان که در گزارش بلومبرگ نیز آمده، تمایل جنرال‌موتورز به وارد کردن مدل پلاگین هیبرید CT6 نشان می‌دهد که این کمپانی هم‌اکنون از استانداردهای ساخت کارخانه‌های چینی در مقایسه با استانداردهای امریکا اطمینان پیدا کرده است؛ مخصوصاً بعد از اینکه جنرال‌موتورز اعلام کرد که کراس‌اور متوسط بیوک انویژن را از خط تولید چین تأمین خواهد کرد. در همین حال، انتظار می‌رود که مدل‌های غیر هیبریدی CT6، منشأ تولیدی در امریکا داشته باشند.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 11:59

با شروع عرضه مدل‌های 2017 از خودروهای مرسدس، دیگر هیچ گزینه‌ای از موتورهای V8 با تنفس طبیعی در دسترس نخواهند بود. در صورتی که طالب مرسدس با چنین پیشرانه‌ای باشید آخرین فرصت، خرید یک SLK55 AMG مدل 2016 است. این خودروی رودستر از موتور 5.5 لیتری V8 استفاده می‌کند که صدای فوق‌العاده‌ای دارد. اما پایان داستان این مدل نیز به‌زودی رقم می‌خورد.

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG
تغییرات در مرسدس رودستر از تغییر نام SLK به SLC شروع شده و پس از معرفی فیس‌لیفت آن، تغییرات پیشرانه‌ها نیز در راه‌اند. کوچک‌سازی موتور همراه با کارآمدی بیشتران، روندی است که علاوه بر مرسدس، توسط سایر خودروسازان نیز دنبال می‌شود.

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG
خودروی SLC43 AMG مدل 2017 که جایگزین SLK55 هشت سیلندر می‌شود از یک موتور 3.0 لیتری شش سیلندر با توربو شارژر دوقلو نیرو می‌گیرد. بنابراین عدد 43 در نام این مدل نباید باعث اشتباه شود.

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG
موتور V6 توربو می‌تواند تا 362 اسب بخار در دور 6000 دور بر دقیقه و همچنین 520 نیوتن متر گشتاور در دور 2000 دور بر دقیقه تولید نماید که افت 53 اسب بخاری و 19 نیوتن متری در مقایسه با موتور V8 محسوس است با این وجود این موتور V6 می‌تواند نسبت به SLK55 تنها 0.1 ثانیه دیرتر به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. صفر تا 100 در این مدل هم به 4.7 ثانیه می‌رسد. مصرف سوخت این پیشرانه هم بسیار مناسب و تنها 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. استفاده از گیربکس 9 سرعته اعتبار خاصی به این مدل بخشیده است و موجب شده SLC43 سریع‌تر نیز تعویض دنده نماید. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر در ساعت محدود گردیده در حالی که SLK55 با پکیج AMG می‌تواند 280 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد.

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG 2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG
برای راندن این مدل SLC، مرسدس تصمیم گرفته است که برآمدگی‌های بیشتر و قوی‌تری بر روی فرمان ایجاد کند و مکانی برای قرار دادن ساعد در خودرو فراهم نماید. SLC از تکه‌های آلومینیوم فورج کاری شده برای قسمت عقب استفاده می‌کند که باعث شده زاویه کمبر منفی در هر دو چرخ قسمت عقب افزایش پیدا کند. کمک‌فنرهای تطبیقی که به‌صورت سفارشی بر روی خودرو قابل نصب است می‌تواند حالت سواری خودرو را در سه حالت Comfort، Sport و Sport+ تنظیم کند. شکی نیست بدون وجود اگزوزهای اسپرت در این خودرو شما یک صدای جذاب را می‌شنوید. گرچه پیشنهاد می‌کنیم قبل از سوار شدن به SLC 43 سوار SLK55 نشوید تا از صدای موتور و اگزوز آن سرخورده نشوید.

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG

2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG2017 Mercedes-AMG SLC43 AMG
چراغ‌های جلو و عقب این خودرو، طراحی جدیدی را تجربه می‌کنند. در قسمت ورودی هوای موتور بر روی کاپوت و اسپلیتر از رنگ مشکی براق و نقره‌ای پرداخت شده استفاده شده است. رنگ سیاه بر روی رینگ‌های 18 اینچی و روی آینه‌های کناری نیز دیده می‌شود. در قسمت رابط چندرسانه‌ای خودرو ارتقاء شایان ذکری شاهد نیستیم. چراغ‌های LED جلو به‌صورت آپشن قابل ارائه به مشتری است. این خودرو را می‌توان با پکیج Night سفارش داد که شامل استفاده بیشتر از رنگ سیاه درتریم داخلی خودرو می‌شود. درست است که موتور تنفس طبیعی V8 مرسدس کنار گذاشته می‌شود ولی مدل SLC43 با موتور V6 توربو نیز می‌تواند نظرات بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 11:59

پس از سال‌ها ارائه تنها یک مدل با نشان RS، اکنون فورد رسماً‌ اعلام کرده که برای گسترش این سری از محصولاتش برنامه‌ریزی کرده است.

2017 Ford Fiesta RS Rendering2017 Ford Fiesta RS Rendering
استیو اودل (Steve Odell)، معاون بازاریابی، فروش و خدمات جهانی فورد در گفتگویی با Auto Express قبل از نمایشگاه اتومبیل دیترویت، در این زمینه می‌گوید:

برند RS واقعاً با ارزش است. آنها با این برند مسابقه می‌دهند و آن را در مجموعه‌های خود نگهداری می‌کنند. من اعتقاد دارم که فرصت برای توسعه RS فراهم است.

2017 Ford Fiesta RS Rendering2017 Ford Fiesta RS Rendering
البته «اودل» دقیقاً در مورد اینکه چه مدل‌هایی از فورد در آینده نشان RS را دریافت می‌کنند، صحبت نکرده است. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالاً یک نسخه سرسخت و پرفورمنس از فیستا در راه خواهد بود. در ماه دسامبر گذشته بود که از آمدن فیستا RS در سال ۲۰۱۷ خبر داده شده بود. همچنین گفته می‌شد که این خودرو از همان موتور توربوی ۱/۶ لیتری به کار رفته در فیستا ST استفاده خواهد کرد. در حالی که قدرت ۱۹۷ اسب‌بخاری موتور ۱/۶ لیتری چیزی بیشتر از حدّ نیاز برای یک هاچ‌بک در اندازه‌های فیستا ST است، احتمالاً از نسخه ۲۴۶ اسب‌بخاری از این موتور در RS بهره گرفته شود.

2014-ford-fiesta-stFord Fiesta ST

2014-ford-fiesta-st-cockpit-2Ford Fiesta ST
برخلاف آخرین مدل فوکوس RS که نیازمند استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک است، سطح نخست این مدل RS، فرمت دیفرانسیل جلو را حفظ خواهد کرد. البته در مورد «دیفرانسیل جلو بودن» این مدل، چندان جای نگرانی نیست؛ چرا که فورد قبلاً قابلیت‌های خود برای تنظیمات شاسی و هندلینگ فوق‌العاده مدل‌های دیفرانسیل جلو را ثابت کرده است.

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 10:34

از مدت‌ها پیش که زمزمه‌های لغو تحریم‌ها شدت یافته بود، خبرهای متنوعی از حضور خودروسازان بزرگ جهانی در ایران به گوش می‌رسید. نام‌های برندهای برتر جهانی هر از چندگاهی به‌عنوان شرکای آتی خودروسازان داخلی شنیده می‌شد. حتی برندهای آمریکایی نیز نامزدهای ورود به بازار ایران خوانده می‌شدند. از سویی، وزارت صنعت و خودروسازان داخلی نیز از شروط خود برای همکاری سخن می‌گفتند.
اما همه این حرف و حدیث‌ها به گونه‌ای پیش رفت که نهایتاً شرکای ایران‌خودرو و سایپا، به پژو، رنو و چند سازنده گمنام و تازه کار چینی محدود شدند و از میان خودروهای مدرن و امروزی که مشتریان در انتظار آنها بودند، نام چند خودروی منسوخ شده و از رده خارج نظیر پژو 307 و پژو 207i اعلام شد.

Peugeot 307Peugeot 307
اما از دیروز و اعلام لغو تحریم‌ها مخصوصاً تحریم‌های مرتبط با صنعت خودرو، امیدواری‌ها دوباره شکل گرفته‌اند. در این میان موانعی هنوز هم به چشم می‌خورند. خودروسازان داخلی با ساختارهای قدیمی و مدیریتی مبتنی بر ارجحیت سودآوری، در برابر خودروها مجهز و به‌روز دنیا مقاومت خواهند کرد. از سویی ورود خودروسازان امریکایی نیز همچنان با اما و اگرهایی همراه است.

2017 Chevrolet Bolt EV2017 Chevrolet Bolt EV
حضور خودروسازان اروپایی نیز نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها، امنیت سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت و ایجاد گشایشی در بازار استراتژیک منطقه‌ای از طریق روابط سیاسی دارد. حجم تقاضای بالای بازار ایران و نارضایتی از تولیدات داخلی، نیاز به ایجاد تنوع و تکثر بازار از طریق رقابتی سالم دارد که همین یک مورد می‌تواند بزرگ‌ترین چالش پیش روی دولت باشد. واردکنندگان پرنفوذ خودرو نیز ممکن است بازار آزاد را برنتابند. خودروسازان چینی هم باید برای ماندن در یک بازار رقابتی، مشوق‌های جدیدی را ارائه نمایند. هرچند چنین امری می‌تواند یک بازار ایده آل خودرویی را ترسیم کند و رؤیای دیرپای مشتریان خودرو ایران را محقق سازد اما باید دید که نهایتاً چنین امری با وجود موانع بی‌شمار که تنها معدودی از آنها یادشده، امکان‌پذیر خواهد بود؟

Medium Sedan Comparison
درنهایت این موضوع را به پیش‌بینی شما می‌سپاریم. شما آینده صنعت و بازار خودروی ایران را در پساتحریم چگونه پیش‌بینی می‌نمایید؟ قیمت خودروها دستخوش چه تغییراتی خواهد شد؟

- - , .

اتومبیل باز...
ما را در سایت اتومبیل باز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی xn--mgbcf9hdr04g بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 28 دی 1394 ساعت: 19:27